Vrijwilligers-team van Stichting Prakkie 072

Stichting Prakkie 072 heeft ook een facebookgroep;  Prakkie072/Blije mensen072 met een ledenaantal van ruim 1530 met dezelfde beheerder en 7 vrijwilligers. https://www.facebook.com/groups/343977132434484/  Deze groep is ontstaan om mensen te helpen die door omstandigheden in de problemen zijn geraakt.

Zeven dagen in de week verloten wij dagvers producten van een supermarkt, brood e.d. van twee bakkers en groente en aardappelen van Stichting Manna op de site. Ook kunnen leden op deze site onderling donaties weggeven bijv.  speelgoed, kinder- en/of volwassenenkleding, huishoudelijke artikelen maar ook vragen of ruilen. Iedereen die in het HAL-gebied  (Heerhugowaard/Alkmaar/Broek op Langedijk e.o.) woont, mag lid worden. Want tenslotte zijn er ook donateurs onder de leden nodig die het financieel wat beter hebben en zodoende de mindere weer kunnen helpen. Ons motto is MENSEN HELPEN MENSEN, dus alles is gratis.

Op deze groep kan er ook een beroep gedaan worden voor de verjaardagskoffer. Dit is een koffer voor kinderen van ouder(s) in de minima. In deze koffer zit o.a. limonadesiroop, chips, slingers, ballonnen, kaarsjes, hoedjes, bordjes, bekertjes, spelletjes, uitdeelcadeautjes , verkleedkleding en ook voor de jarige een klein cadeau. Zo is het gezin niet meer genoodzaakt om hun eigen spulletjes of kleding om te moeten ruilen op deze groep voor bijv. limonade of chips.

Door de vaste vrijwilligers  (5 van de 9: zie foto boven) worden er leuke pakketjes samengesteld van de binnengekomen donaties en verloot op de groep. Bijvoorbeeld op pannenkoekendag (pak meel, ei en suiker) en ook Paasontbijtjes en schoonmaakpakketjes. Bij voldoende donaties ook Sinterklaascadeaus (incl. Sinterklaasfeestje (in 2020 is het feestje i.v.m. corona niet doorgegaan) en kerstpakketten. Dit jaar gaan wij in de zomer weer een samenzijn van de leden in de minima organiseren als de Coronaregels het toelaat en natuurlijk ook onze financiën.

Ook begeleiden en ondersteunen wij leden naar instanties.