Vrijwilligers-team van Stichting Prakkie 072

Stichting Prakkie 072 heeft ook een facebookgroep;  Prakkie072/Blije mensen072 met een ledenaantal van ruim 1570 met dezelfde beheerder en 10 vrijwilligers. https://www.facebook.com/groups/343977132434484/  Deze groep is ontstaan om mensen te helpen die door omstandigheden in de problemen zijn geraakt.

Zeven dagen in de week verloten wij dagvers producten van een supermarkt, brood e.d. van twee bakkers en groente en aardappelen van Stichting Manna Schermer op de site. 1 tot 2 keer in de week mogen wij kant en klare maaltijden ophalen bij Chantels Moengelmoes in Zd.Scharwoude, die worden meestal gebracht naar noodgezinnen en ouderen.

Leden kunnen zelf op onze facebookgroep onderling donaties weggeven bijv.  speelgoed, kinder- en/of volwassenenkleding, huishoudelijke artikelen maar ook vragen of ruilen. Iedereen die in het HAL-gebied  (Heerhugowaard/Alkmaar/Broek op Langedijk e.o.) woont, mag lid worden. Want tenslotte zijn er ook donateurs onder de leden nodig die het financieel wat beter hebben en zodoende de mindere weer kunnen helpen. Ons motto is MENSEN HELPEN MENSEN, dus alles is gratis.

Op deze groep kan er ook een beroep gedaan worden voor de verjaardagskoffer. Dit is een koffer voor kinderen van ouder(s) in de minima. In deze koffer zit o.a. limonadesiroop, chips, slingers, ballonnen, kaarsjes, hoedjes, bordjes, bekertjes, spelletjes, uitdeelcadeautjes , verkleedkleding en ook voor de jarige een klein cadeau. Zo is het gezin niet meer genoodzaakt om hun eigen spulletjes of kleding om te moeten ruilen op deze groep voor bijv. limonade of chips.

Traktatie voor de jarige jobs van de basisschool, zolang er geld beschikbaar is voor de kinderen in de minima wat betreft traktaties op school maken wij samen met de ouders traktaties, zie onder het kopje “Nieuws” voor foto’s.

1x in de maand is er een lieve mevrouw die voor een gezin een taart gaat bakken, kan zijn voor een verjaardag of een oppertje.

Door de vaste vrijwilligers  (5 van de 10: zie foto boven) worden er leuke pakketjes samengesteld van de binnengekomen donaties en verloot op de groep. Bijvoorbeeld op pannenkoeken dag (pak meel, ei en suiker) en ook Paasontbijtjes en schoonmaakpakketjes. Bij voldoende donaties ook Sinterklaascadeaus (incl. Sinterklaasfeestje (in 2020 is het feestje i.v.m. corona niet doorgegaan) en kerstpakketten. Dit jaar willen wij mensen samenbrengen om te laten zien wat de stichting kan betekenen voor mensen in de minima , hopelijk mogen wij als de financiën het toelaat dit uitvoeren in een gezellige evenement.

Ook begeleiden en ondersteunen wij leden naar instanties.