Nederlanders hartelijk dank.

Als bestuurder van stichting Prakkie 072 mocht ik vanmorgen de 2de auto vol wegbrengen met ingebrachte spullen van leden, buren en vrienden voor Oekraïne naar stichting Caritas in de Rijp.  Daar aangekomen wist ik niet wat ik zag, ruimtes vol spullen die klaarstonden om vanmiddag de vrachtwagens weer in te gaan met alles wat je maar kan bedenken voor een beetje leefbaarheid op hygiënegebied.

Na enige uitleg en een rondleiding en het bekijken van  foto’s uit Oekraïne met het uitladen van de spullen uit Nederland, heb ik spontaan aangeboden om mee te helpen om een grote vrachtwagen die net binnenkwam van een inzameling via de politie te ondersteunen met leeghalen, maar na enige tijd moest ik vanwege mijn schouderprobleem weer stoppen (pas operatie achter de rug). Wat heb ik een respect voor al die vrijwilligers die zich overal in Nederland inzetten o.a. voor dit goede doel. De hele dag niets anders doen dan, leeghalen, uitzoeken en vrachtwagens weer vullen.  Respect mensen voor iedereen die zich inzetten op welke manier dan ook voor Oekraïne.

Hartelijk dank vrijwilligers.

Nu zijn wij nu bezig met inzamelen voor het Rode Kruis, herenkleding, sportschoenen, ballen en badmintonrackets.