Anonieme Succesverhalen van leden.

Uitgelicht verhaal:

Soms denk je dat je het allemaal goed voor elkaar hebt en dat je nooit gebruik zult hoeven maken van de steun en liefdadigheid van anderen. Maar dan ga je scheiden en ziet de wereld er ineens heel anders uit. Zo kwam ik er een half jaar geleden ineens alleen voor te staan met vier kinderen en dat is zeker niet makkelijk. Door mijn chronische ziekte kan ik helaas al jaren niet meer werken en mijn uitkering bleek bij lange na niet hoog genoeg om al mijn vaste lasten te betalen en de kinderen te verzorgen en elke dag gezond te eten te geven. Ik hield ik niet genoeg over voor alle boodschappen, zeker niet voor af en toe wat vlees, laat staan vis. En toen kwam door via via de stichting op mijn pad. Ik kwam in contact met Ellen, het afhaalpunt in Heerhugowaard, en zij vertelde mij over wat de stichting doet en voor mij kon betekenen. Wat een opluchting, wat een enorm welkome steun in de rug! Nu haal ik twee of drie keer per week vers voedsel bij haar op; brood, vlees, vis, groenten/aardappelen en af en toe ook wat extra’s zoals een lekkere vla toe, een verse pizza of heerlijke kaasstengels (zwaar favoriet bij de kinderen). Maandag is een speciale dag bij ons geworden, want de kinderen weten het: op maandag bepaalt Ellen wat wij eten. In de middag halen we de voedingsmiddelen op en eenmaal thuisgekomen staan ze vol spanning om de tafel, om het tasje heen, om te kijken wat Ellen er voor ons heeft ingedaan en wat er die avond op tafel komt. En tja Ellen weet inmiddels wel wat ze lekker vinden, dus dan heb je als mama weinig meer in te brengen. Alsof dit alleen al niet hartverwarmend genoeg is, hebben wij het afgelopen half jaar ook nog meer heel bijzonders van de stichting en dus ook van de donateurs mogen ontvangen. Vijf december werd er hier in de avond aangeklopt en tot mijn verbazing stond er een overvolle zak van Sinterklaas voor de deur. Alle vier de kinderen kregen prachtige kadoos van Sint/Piet donateur. Je had die koppies moeten zien, zo blij. En laatst werd mijn jongste dochter vier en kreeg zij een hele, grote doos vol met allerlei spullen die op een verjaardag niet mogen ontbreken; slingers, zakjes chips, pannenkoekenmeel, kleine kadootjes en nog veel meer. Dus ja, de afgelopen maanden waren zwaar, soms heel zwaar. Veel verdriet bij de kinderen door de scheiding, voor mij veel geregel en leren leven met onze nieuwe financiële situatie. Maar wat enorm fijn dat deze stichting er voor ons was en is!! Ik zou bijna zeggen: wat had ik zonder moeten doen? Dus vanaf deze plek ontzettend veel dank aan alle vrijwilligers en donateurs. Het is geweldig wat jullie doen!!! Jullie maken het verschil in ons leven; een heel positief verschil. Namens ons alle vijf: Bedankt!!

Mijn verhaal, ik ben ontzettend dankbaar voor de donateurs die weer zonneschijn in mijn leven hebben gebracht, helaas ben ik met een grote belastingschuld achtergebleven toen mijn moeder overleed, waardoor ik genoodzaakt was zo goedkoop mogelijk te eten en weinig tot geen variatie had, dankzij de donateurs kan ik weer wat uitgebreider eten en sta ik weer positiever in het leven, ontzettend bedankt ❤️

Ik ben bij stichting prakkie gekomen omdat mijn man zijn ontslag had gekregen en wij hierdoor een flink bedrag zijn gezakt per maand. Wij waren toen een gezin wat bestond uit 7 personen. Het was voor ons erg zwaar om de maand door te komen. Bij stichting prakkie 072 konden we gelukkig meeloten op versproducten en op diverse andere spullen. Hierdoor werd het voor ons wat makkelijker om de maand door te komen. Een simpel iets zoals een pak vla was voor mijn kinderen een feestje want zonder de stichting kocht ik nooit toetjes omdat daar het geld er niet voor was. We zijn ontzettend blij met de stichting. Hoop andere mensen kan helpen die het moeilijk hebben. Stichting prakkie en blije mensen ga zo door ??. Jullie zijn toppers!!

Ik had een Bloemenstal en doneerde bloemen voor de mindere die dat niet konden betalen. Toen stopte ik en ja de belasting kwam om de hoek omdat bij me man het verkeerd was gegaan door eerst leningen af te lossen en tja die houden geen rekening met iets wat je geleend hebt, dat je dat ook wilt aflossen. Dus toch schulden en failliet verklaren kon niet meer. We zitten dus nog in de naweeën ervan. Dus had ik Stichting Prakkie 072 zelf nodig. Daar ben ik heel blij mee want heb nu toch een gevuld bordje voor ons en de kids. Omdat ik niet kan stilzitten ben ik soms uitdeelpunt en doe dat met liefde. Als straks de schulden zijn afgerond zal ik altijd de Stichting blijven steunen want uit ervaring komt het heel goed terecht. Wat mijn zoon 1x zei tijdens uitdelen van hamburgers en dat greep me wel, (mijn zoon is 10 jaar oud). “Mam…”, “Ja zei ik…”. “Als jij dood gaat (ik keek heel angstig om) dan ga ik dit ook doen…” “Oh” zei ik… Hij zegt “Ja mam al die blije gezichten voelt goed dus ik ga ermee door…” Nou dat noem ik TROTS dat hij dat nu ook al zo voelt dat mensen helpen die t nodig hebben goed voelt en t nodig is. Met trots kunnen wij dan ook zeggen, ga door met mensen helpen die niet of nauwelijks rondkomen en blijf steunen!

Door corona staat mijn leven al een jaar stil, geen extra inkomen dus geen extra dingen. Nadat mijn ex en ik uit elkaar gingen werd het er niet makkelijker op. Met een puberzoon en een zoon van 7 gaan de boodschappen snel. Door stichting prakkie heb ik elke week verse groente, soms een stukje vlees en een toetje toe. Ook heb ik elke week brood. Door de postcodeloterij buurtactie heb ik een tas vol lekker eten, wasmiddel, persoonlijke hygiene spullen en schoonmaakspullen gekregen, dit was zeer welkom. Ik weet dat als ik iets nodig heb voor mij of mijn kids ik altijd kan aankloppen bij silvia of 1 van de vrijwilligers. Het heeft ons leven een stukje beter gemaakt, en door prakkie kom ik toch genoeg aan vers eten voor de jongens.