Waarom?

Welkom op onze website van Stichting Prakkie 072. Deze site heeft als doelstelling om de stichting extra onder de aandacht te brengen om meer donateurs binnen te halen ter ondersteuning van de Facebookgroep Blije mensen 072/stichting prakkie 072. Deze groep (Alkmaar en omstreken) is ontstaan om mensen te helpen die door omstandigheden in de problemen zijn geraakt. Denk hierbij aan o.a. de financiële crisis, een echtscheiding of het verliezen van een baan, in een schuldsanering zitten maar ook gezinnen die buiten hun schuld om een uitkering krijgen en moeten rondkomen van een minimum inkomen en er moeite mee hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Hierdoor is er vaak geen geld voor voedsel en voor extra dingen zoals speelgoed en kleding maar ook om een kinderverjaardag te vieren.

Verborgen armoede onder de kinderen is heel groot. Stichting Prakkie 072 helpt deze gezinnen door gratis voedsel, kleding & speelgoed te verstrekken welke uit donaties binnen komen.

Tevens verzorgen zij jaarlijks een Sinterklaasfeest voor de kleintjes van de minima omdat wij vinden dat elk kind recht heeft op een sinterklaasfeest. Elk jaar is ons streven om die gezinnen met de kerst een kerstpakket te kunnen geven als er genoeg donaties daarvoor beschikbaar zijn.

Wat vragen wij?

• Houdbare voedingsmiddelen
  • Speelgoed
  • Kleding
  • Kleine huishoudelijk
  • Verzorgingsproducten
  • Dieren producten

Wilt u ons donaties sturen en of geven, dan nemen wij die graag in ontvangst!  Wij maken hier heel veel gezinnen mee blij.

Inmiddels hebben wij al samenwerking met meerdere instanties.