Stichting Prakkie 072 heeft ook een faceboekgroep;  Prakkie072/Blije mensen072 met een ledenaantal van 1450 met dezelfde beheerder en 12 vrijwilligers. https://www.facebook.com/groups/343977132434484/  Deze groep is ontstaan om mensen te helpen die door omstandigheden in de problemen zijn geraakt.

7 Dagen in de week verloten wij dagversproducten van een supermarkt en een bakker op de site maar ook kunnen leden op deze site onderling donaties weggeven bijv.  speelgoed, kinder- en of volwassenekleding, huishoudelijke artikelen maar ook vragen of ruilen. Iedereen die in het HAL (Heerhugowaard/Alkmaar/Broek op Langedijk e.o.) wonen mag lid worden, want tenslotte zijn er ook donateurs onder de leden nodig die het financieel wat beter hebben en zodoende de mindere weer te kunnen helpen, ons motto MENSEN HELPEN MENSEN, dus alles is gratis.

Op deze groep kan er ook een beroep gedaan worden voor de verjaardagskoffer, dit is een koffer voor kinderen in de minima daar kan je o.a. in vinden: limonadesiroop, chips, slingers, ballonnen, kaarsjes, hoedjes, bordjes, bekertjes, spelletjes, uitdeelcadeautjes , verkleedkleding maar ook voor de jarige een klein cadeau, zodat het gezin niet meer genoodzaakt is om hun eigen spulletjes (kleding) om te moeten ruilen op deze groep voor bijv. limonade , chips etc..

Door de vaste vrijwilligers worden er leuke pakketjes samengesteld van de binnengekomen donaties en verloot op de groep, o.a. pannenkoekendag (pak meel,ei en suiker) maar ook paaspakketjes, schoonmaakpakketjes etc.,bij voldoende donaties ook sinterklaascadeaus (incl.sinterklaasfeestje) en kerstpakketten.

Ook begeleiden en ondersteunen wij leden naar instanties.